sobota, 5 stycznia 2013

Praca marzeń a Twoja osobowość.

http://www.sxc.hu/photo/1402504; http://www.sxc.hu/photo/1407001


Moje poszukiwania pasji zaczynam od gotowców- czyli różnych internetowych testów skonstruowanych tak, by w kilku prostych pytaniach pomóc mi znaleźć to, do czego zostałam stworzona.

Dziś na tapetę wezmę test What career will suit your personality (czyli jaka kariera pasuje do Twojej osobowości). Muszę przyznać, że test ten zdecydowanie może pomóc w szukaniu pracy marzeń.

Czemu? A to dlatego, że każe użytkownikowi wybierać pomiędzy dwoma polarnie różnymi odpowiedziami, które determinują to, co się w istocie preferuje (nienawidzę tych testów z 5 opcjami, gdzie należy ocenić czy zdanie jest zdecydowanie prawdziwe, czy średnio prawdziwe, czy nie wiem). Do tego test pokazuje na koniec przykładowe zawody, które mogą okazać się frajdą.

Dlaczego to jest ważne? Jak pisze portal wp.pl, praca niezgodna z naszą osobowością może okazać się prawdziwą katorgą, przyczyniając się do naszego złego samopoczucia.

Mam nawet osobistą anegdotkę na ten temat. Pracuję na Service Desku. Choć brzmi to bardzo ciekawie i intrygująco (w końcu nazwa w języku obcym), sprowadza się do po prostu do całodniowego prowadzenia mniej lub bardziej ożywionych konwersacji przez telefon. Całkiem ciekawa praca, no tak, ale zdecydowanie nie dla osoby, które NIENAWIDZI rozmawiać przez telefon. Tak-tak drodzy państwo, przez dużą część mojego życia po prostu brzydziło mnie załatwianie spraw telefonicznie, a każda rozmowa z np. fryzjerką, operatorem telefonii, czy panem od internetu musiała zostać poprzedzona kilkugodzinną rozmową wspierającą ze strony mojej współlokatorki (Dzięk Ci Dario, za nieskończoną cierpliwość w tej sprawie)

Po pół roku wykonywania tej pracy, moje lęki i fobie zmniejszyły swój rozmiar, jednak niechęć do telefonu jest czymś wpisanym w mój kod genetyczny i wiem, że wielkiej szczęśliwości w tej branży nie znajdę.

Dlatego nim złożycie aplikację na jakieś stanowisko, dokładnie zainteresujcie się na czym będzie polegać ta praca NA CO DZIEŃ, oraz czy przypadkiem nie będzie wam dane robić czegoś co doprowadzi w krótkim czasie do waszego samobójstwa.

Co o tym myślicie?



3 ludzików powiedziało co myśli:

Anek pisze...

No tak, ale co mi wyszło z testu? czy zgadzam się z wynikami?

Ano to, że powinnam pracować jednak w pojedynkę, w kreatywnym środowisku, w którym nie muszę użerać się ze zbyt dużą ilością ludzi.

Proponowane przez test kariery dla mnie:

Artist - :)
Historian - oj nie...
Banker - że COOO?
Novelist - :)
University Professor - :)
Photographer - :)
Vet - nienawidzę zwierząt
Paralegal - u nas chyba nie ma takiego zawodu, ale jest ciekawy (w końcu oglądam namiętnie Suits)
Graphic Designer - :)
Online Content Developer - :)
Webmaster - :)
Producer - :)
Managing Director - :)
Nutritionist - oj nie!
Advertising -:)
Nursing - nie przepadam za dziećmi...

uśmiech oznacza propozycję trafioną.

Test sugerował także, że mam naturę samotnika (Co nie jest do końca trafione) oraz, że lubię spędzać czas z wybranymi osobami, nie w większych towarzystwach (co już jest bardziej prawdziwe)

Test prawidłowo także rozpoznał, że nie lubię szybko udzielać odpowiedzi, lubię sprawy wpierw poukładać i przemyśleć (giełda chyba odpada...) Także zgodnie z prawdą dowiedziałam się, że lubię gdy pochłaniają mnie jakieś projekty (ale niewielka ich ilość), oraz że lubię pracować "behind the scenes".

Szybko się nudzę- to też się zgadza, ale jednocześnie łatwo inspiruję. Lubię się uczyć czegoś nowego każdego dnia i nie znoszę robić to samo dwa dni pod rząd. Lubię mieć opcje (a kto nie lubi)

To tyle- jestem ciekawa, czy innym też się sprawdzi z przeczuciami:)

Katarzyna pisze...

W trakcie testu wyskoczyło mi okienko: 12 ways to get faster orgasm. :)

Poza tym wynik mi się podoba - cieszę się z poznawania nowych ludzi i najszczęśliwsza będę, kiedy będę robić coś co pozwoli mi być wolną, elastyczną i kreatywną.

Wg tego testu robię dokładnie to, co pasuje do mnie (i zgadza się z hobby i wykształceniem). Wśród idealnych zawodów dla mnie są np.:

Director
Marketing
Human Resources Manager
Advertising
Consultant
Public Relations
Events Organiser

Trochę mi posłodzili i trochę się zgadza: (cytuję, żeby nie zapomnieć :) )

"You are a great leader. You genuinely enjoy being around other people. Your relationships with others are very important to you. You love talking and meeting new people. You are very enthusiastic about work and about all that you do and have in your life. You love being the focus of attention. You enjoy a fast pace. You are very socially oriented. Therefore, you are much happier being with others than you are alone. You crave interaction with others.

You are very spontaneous and often act before you think. You are always quick to answer when you are asked a question, even if you aren't sure of the answer. It is easier for you to improvise as you go along. You enjoy thinking out loud, and are most creative when brainstorming with friends or colleagues. You enjoy being involved in many activities.

You are very easy to read, and often wear your heart on your sleeve. You are never afraid to tell people what you think. You are very empathetic and genuine. You can sometimes be seen as over-emotional or too involved by others. But that is only because you tend to get so involved in the things you do that they become personal. You want to be adored, loved and appreciated. ;) You like to please others and to make sure people are happy.

You trust your gut instincts. You are easily inspired and trust that inspiration. You are very innovative. You analyse things by looking at the big picture. You are concerned about how what you do affects others. You worry about your actions and the future. You tend to use a lot of metaphors and are very descriptive and colourful in your choice of language.

You are very creative, and get bored easily if you don't get to express yourself. You like to learn new things. You don't like the same old routine. You like to leave your options open.

Finding a career that is right for you isn't always an easy thing. However, if you secure a job that is suited to your personality type you will enjoy going to work, feel great about yourself, feel appreciated and look forward to what's ahead. "

Amen :)

Anek pisze...

pojawia się pytanie, po co Ci projekt taki, skoro robisz już co lubisz:)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes