sobota, 26 stycznia 2013

Szukaj pasji wszędzie: zapytaj swoich przyjaciół

http://www.sxc.hu/photo/1300094


Ten sposób szukania pasji bardzo mnie zainspirował. Znalazłam to gdzieś w sieci, chyba na blogu Jakuba Królikowskiego. To jest naprawdę fajny trop- czasami ciężko nam dotrzeć do wszystkich naszych talentów i możliwości, a jeśli nawet je znajdziemy to możemy mieć kłopot zmienić je w konkretne zawody. 

Ponieważ jestem w tej nieszczęśliwej sytuacji, że większość moich przyjaciół jest w pewnym oddaleniu ode mnie (oczywiście geograficznym) napisałam mailika:

Moi drodzy! 
bardzo Wasz proszę o pomoc!
szukam pasji do mojego projektu (http://praca-marzen.blogspot.com/) i chciałabym ją znaleźć trochę z Wasza pomocą
jeśli mielibyście jakieś 20 minutek cennego czasu podczas codziennej gonitwy, prosiłabym Was serdecznie o podpowiedz: co wg Was mogłoby być moja praca marzeń  jakie mam mocne strony i jak wyobrażacie sobie moje życie zawodowe :) będę wdzięczna za wszelkiego rodzaju pomysły  inspiracje i podpowiedzi, w końcu znacie mnie najlepiej:) 

Odzew z początku był bardzo malutki (coś Ci moi milusińscy mało mają chęci do doradzania zawodowego). Mój M. otwarcie odmówił wszelkiej odpowiedzi, oznajmiając mi, że mam robić to co mi sprawia radość a on będzie mnie wspierał (tylko, M. ja nie wiem do końca co to jest) 

Z innych odpowiedzi:
No to mi zrobilas zagwozdkę na wieczór...musze pomyslec w sumie, ale tak na gorąco to wydaje mi się Aniu że spelnilabys sie np. w roli jakiegos managera (branza dowolna  - cos z Twojego kregu zainteresowan), bo:1. Twoja inteligencja emocjonalna jest dobrze rozwinięta wiec bedzieszmiec dobre podejscie do kazdego pracownika2. Potrafisz swietnie dowodzic grupa3.  Jestes bardzo kreatywna4. Perswazja nie jest Ci obca5. Kochasz aktywnosc i wyjazdy,wiec wyjazdy sluzbowe nie beda Ci przeszkadzc..6. Potrafisz rozwiazywac zlozone problemy wiec  nie pozowlisz na popadniecie firmy w ruinę..A moze....DZIENNIKARZ!!!! BO:1. Interesujesz sie swiatem2. Chetnie piszesz i czytasz3. Potrafisz nawet zrobic ladne zdjecie:)4. Kochasz wyjazdy i ruch5. Lubisz jak cos sie dzieje6. Lubisz byc Pania swojego losu i niekoniecznie dostosowywac sie do etykiety biurowej...

Gdzie ja Cie widze? Dla mnie jestes urodzona bisneswoman! Konieczniemusisz zalozyc swoj biznes, tylko jaki... tu mam problem.Bedziesz wtedy szefem dla samej siebie - mozesz sobie na to pozwolic,gdyz sama motywujesz sie do pracy i zawsze dazysz do swojego celu,dlatego na pewno go osiagniesz.Jaka masz role pelnic w swoim biznesie? Wymyslac co ludzie maja dlaCiebie robic - zawsze mialas swietne pomysly, czy to prezenturodzinowy, czy to referat, czy sposob na spedzenie wolnego czasu.Realizacja zajma sie juz ludzie pod Toba - wszelki kontakt z klientem,ktorego tak bardzo nie lubisz:PSzukanie informacji, podzial pracy, wymyslanie nowosci i wprowadzanieich w zycie to Twoje mocne strony!
Właśnie wczoraj o tym myślałam tylko nie miałam już siły :) napiszę do końca weekendu :) - do tej pory czekam na odpowiedź Katarzyny, która pisze ze mną tego bloga... wstyd! 
 Uwazam ze przede wszystkim Twoja praca marzen powinna byc kreatywna. Odtworczosc pozostaw ludziom, ktorzy sami nie maja nic ciekawego do powiedzenia. Poza tym Ty sie bardzo szybko nudzisz, wiec powinno to byc cos zroznicowanego pod wzgledem obowiazkow. Kolejna sprawa to Twoj charakter przywodcy, wiec powinnas sama byc szefem dla siebie, a byc moze tez dla innych. I potrzebujesz do tej pracy ludzi z podobna pasja, ktorzy beda popierac Twoje szalone pomysly, bo zazwyczaj (choc na 1 rzut oka moze sie wydawac inaczej :P ) Twoje idee sa logiczne. Nie moze byc Twoim wspolpracownikiem ktos taki jak ja np, bo ja unikam ryzyka i moge tym stlamsic kazdy pomysl w zarodku, jesli pomyslodawca posluchalby moich katastroficznych scenariuszy. Wiec potrzebujesz ludzi Let's do it! Tym bardziej ze sama sie czasem wahasz przed podjeciem decyzji. Uwazam tez ze powinnas wykorzystac swoja znajomosc angla i zainteresowania. Moglabys pisac scenariusze do filmow i ksiazki bo w koncu moze byloby cos oryginalnego do obejrzenia lub poczytania. O, i jeszcze szybko lapiesz inspiracje do roznych rzeczy. Wiec jak na moj gust, choc to moze nic odkrywczego widze Cie w pracy w szeroko pojetej branzy mediow i rozrywki, bo robilabys cos na czym sie znasz, masz dryg i co Ci sie podoba :) Wiec najlepiej zaloz czasopismo (ja moge wziac kacik sportowy ;)
 Aniu ty możesz być dobra we wszystkim. Musisz tylko znaleźć ten "Zing" (dalej wypowiedzi nie cytuję, bo kolega odwołuje się do moich aktualnych projektów i snuje wizje ich rozwoju, ale to jedno zdanie bardzo mi się spodobało. 

Praca marzen: - absolutnie pozbawiona rutyny- wymagajaca aktywnego dzialania (fizycznie i przede wszystkim psychicznie) czyli odpada np. siedzenie 8h przy biurku- wymagajaca czesto nowych pomyslow i kreatywnosci- z wieloscia roznych, ciekawych projektow- w towarzystwie ludzi z pasja, ktorzy nie tylko beda motywowac do dzialania, ale tez pomoga poznac calkiem nowe dziedziny zycia- bez ciaglego nadzoru szefa lub sama sobie szefem- z mozliwoscia czestych podrozy- absolutnie niezwiazana z branza handlowa - praca handlowca/sprzedawcy itp. ODPADA!- towarzystwo w pracy  - przewaga mezczyzn (z nimi swietnie sie dogadujesz:))- koniecznie odpowiednie wynagrodzenie - min. 2500zł na reke (ja wiem, ze to jest do zrobienia i wcale nie jest to wygorowana kwota)- czas pracy elastyczny - jak nie zrobisz dzis to zrobisz jutro - po prostu ma byc zrobione! bez presji czasu(...)Gdzie? Jako kto? Jaka branza? Jaki zawod?- dziennikarstwo - piszesz genialnie i musisz to wykorzystywac! - gazety, czasopisma itp.- organizacja imprez - niezwiazane z handlowaniem, ale juz stricte z organizacja- scenarzystka!!!!- pisarka podrozniczka! ale lepsza niz Pawlikowska czy Wojciechowska:D- agencja reklamowa- agencja marketingowa


Ta-ta-ra-raaaaam! jak widać niektóre odpowiedzi się powtarzają, sugerując, że faktycznie coś jest na rzeczy. 
 

0 ludzików powiedziało co myśli:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes